No. 025 – 25-07-2004 – Sydney

Geschreven: 25-07-2004 [ 13:08 ]

Update reisverslagen

Hallo vriendjes, en vriendinnetjes... daar zijn we dan alweer...

Ahm, gedraag je. Op dit moment ben ik in Sydney en zal jullie even vervelen met m'n reisverslag van de afgelopen? 3 weken? Ik zie dat ik gebleven ben bij mijn aankomst in Darwin. Wel op vrijdag 2 juli ben ik dus met Wilderness Adventures vertrokken voor een driedaagse tour door Kakadu National Park. We vertrokken echt onmenselijk vroeg, wel voor mijn begrippen dan, en daar moest ik de komende tijd aardig aan wennen, want het was elke dag vroeg! Om 6.30u zouden we vertrekken bij de ingang van het hostel waar ik sliep Chilli's. Alleen de tourguide kwam een beetje laat en om ongeveer 7:00u vertrokken we met een 4x4 drive plus aanhanger. Ik en drie amerikanen waren de eerste die opgepikt werden en daarna gingen we nog een aantal andere hostels af. Onze groep bestond uiteindelijk uit de volgende formatie: Ik, gids Steve (australier), Laura (engelse), Storm (engelse), Rebecca (engelse), John (amerikaan), Luuk (amerikaan), Benjamin (amerikaan), Greggor (zwitser), John-Luca (zwitser), Hi (chinees), Li (chinese), Tanje (duitse) en Frans (duitser). Voordat we richting Kakadu gingen moesten eerst nog wat openstaande rekeningen betaald worden en daarna gingen we. Ik ga niet helemaal tot in detail vermelden wat we allemaal gedaan hebben, want dan ben ik nog wel even bezig. Dus hierbij dan in het kort. Ik de dagen dat we de tour hadden: vrijdag, zaterdag en zondag hebben we ongeveer 1200 km gereden. Ik geloof dat het Kakadu park ongeveer net zo groot is als heel België. Iedere dag hebben we dus aardig wat kilometers gemaakt, maar het landschap verveelde nooit.

Op vrijdag hebben we de volgende dingen bezocht: Billabong. Dit is een soort plas waar heel veel lisdoddes en dat soort planten in groeien. Ook staat er bomen in en er leven enorm veel vogels en kikkers. Eigenlijk was het niet de bedoeling dat we al op de eerste dag hier zouden stoppen, maar de auto had wat kuuren, dus we pauzeerden hier nu al vast. Na deze onverwachte stop gingen we verder naar ons volgende doel: Baramundi Gorge. Hier hebben we een lunch gehad en vervolgens gingen we een wandeling maken. Kakadu staat erom bekend dat er enorm veel krokodillen wonen en zo zagen we tijdens de wandeling ook een krokodillen'val'/'klem', hoe je het wil noemen. Ik heb hier ff een foto van gemaakt, zodat papa deze kan vergelijken met z'n muskusratten kooien. De wandeling was een heel stuk klimmen en bovenaan hebben we heerlijk gezwommen in twee natuurlijke poelen. Iedere dag hebben we wandeltochten gemaakt en bij iedere was het klimmen en konden we als we boven waren heerlijk afkoelen in natuurlijke 'zwembadjes'. Ik heb tijdens deze tour echt nog nooit zoveel geklommen. In totaal denk in 20 km. geklommen/gewandelt. 's Avonds overnachtte we op een 'camping'. Nou, je kunt dit geen camping noemen. En ik moet zeggen dit is nu echt camperen i.p.v. zoals ik het thuis gewend ben. Geen verlichting, ja van het kampvuur, koken op het kampvuur, geen normaal toilet (alleen een gat boven de grond), geen douches en slapen in de open lucht. Ik vond dit echt geweldig, maar wat ik minder vond was het volgende. We sliepen twee nachten bij een Billabong en hier zaten enorm veel muggen. Je werd er echt helemaal gestoord van. En deze muggen vonden mij wel heel erg lekker! Ik ben werkelijkwaar helemaal lek gestoken. Echt heel m'n lichaam zat onder de muggenbulten, gelukkig alleen m'n hoofd niet, en het jeukte als een gek! Het heeft wel twee weken geduurd voordat het weer over was.

Op zaterdag zijn we naar Jim Jim Falls en Twin Falls gegaan. Ook hier weer een aardig hike. Ik voelde me zo ongelovelijk smerig. De gemiddelde temperatuur overdag was nl. 33 - 35 graden en als je dan een berg gaat beklimmen, snap je wel dat je enorm gaat zweten. En we hadden helemaal geen douche. Ik heb toen aan onze gids gevraagd of we niet ergens konden overnachten waar douches waren, maar dat kon niet. Uiteindelijk aan het eind van de middag kwam hij met een verrassing. We konden onderweg ergens douches, dat had hij voor ons geregeld! Oh, en wat was dat lekker! Je voelt je dan weer een beetje mens.

Op zondag hebben we een wandeling gemaakt bij Ubirr. Hier hebben we veel aboriginal tekeningen gezien en op de top van de Ubirr hadden we een geweldig uitzicht over de wedlands. 's Middags hebben we nog met een privéboot een tocht gemaakt over Alligator Billabong. Hier heb ik twee zoetwater krokodillen gezien, een zoutwater krokodil, arenden en andere wildlife. Echt fantastisch!! Zo dat was m'n Kakadu avontuur. Oh ja, ik zal nog even vertellen hoe vroeg we opstonden. Zaterdag 5:00u en zondag 6:00u! En ik ben geen ochtendmens!

Vanavond zal ik dit bericht aanvullen met de rest van m'n verhaal. Ik zal nu eerst weer eens een aantal foto's plaatsen in m'n volgende bericht.