No. 019 – 29-06-2004 – [Vervolg] Cairns

Geschreven: 29-06-2004 [ 19:03 ]

Verblijf in Cairns

Lieve allemaal,

Ja, die dag duurde 'iets' langer, maar hierbij dan de rest van m'n verhaal. Toen ik in Cairns aankwam moest ik ongeveer een half uur wachten voordat het busje van het hostel dat ik geboekt had mij en drie andere mensen kwam ophalen. Toen dacht ik al OK volgens mij ga ik dit hostel niet zo leuk vinden!?! En dat bleek dus later inderdaad zo te zijn. Het hostel ligt nl. helemaal aan de buitenkant van Cairns en als je dus 'even' naar het centrum wil moest je iedere keer met de bus, heel handig! niet dus. Het was ook een best wel duur hostel, 22 AU$ per nacht en dan heb je geen douche en toilet op je eigen kamer. Maar ik besloot 2 nachten te boeken en daarna zag ik wel verder. Nou, gelukkig dat ik dat gedaan had. Het was me 's nachts tot een enorme klere herrie en niet een nacht, maar wel allebei de nachten. Midden in de nacht sloeg men met deuren, liep te schreeuwen en te bleren (volgens mij waren ze allemaal een beetje 'lam'). Het enige leuke hier was dat ze een enorm scherm hadden waar ze 's avonds films lieten zien. De eerste avond heb ik een gedeelte gezien van S.W.A.T. en de andere heb ik helemaal Bad Boys II gezien. Na de tweede nacht heb ik m'n boeltje opgepakt en ben andere hostels gaan bellen. Eentje die ik heel leuk vond was al vol, dus toen maar weer een ander bellen. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij 'Koala's'. Deze zit op een minuut lopen van het centrum en ik heb hier een zeer relaxte kamer. Ik heb een aparte slaapkamer, woonkamer en douche met toilet. In de woonkamer hebben we een bank + stoel, een klein keukentje en een tv met FOX Sport en een filmkanaal. Heel gaaf! Zo kan ik dus op de hoogte blijven van de meeste sport activiteiten. Ik heb dus Nederland - Zweden kunnen zien (wel midden in de nacht, maar ik heb het gezien) en Wimbledon met Verkerk. De halve finale Nederland - Portugal kan ik gelukkig nog net volgen, die middag vlieg ik nl. naar Darwin. Alleen de finale word waarschijnlijk een probleem. De wedstrijd Nederland - Tjechiכ heb ik trouwens in de herhaling nog kunnen zien op een plein tussen allerlei terrasjes in Arlie Beach, maar ik wist de uitslag al (check na een wedstrijd even de website). Was trouwens lachen joh! Word ik om een uur of 7 in de morgen wakker door een enorm geschreeuw. Dus ik ga op de gang kijken wat er aan de hand is blijkt Engeland tegen Portugal te spelen. Dus toen maar even de tv aangezet en de penalties bekeken, maar toen ze verloren hoorde ik ze ineens niet meer zo! De kamer waar ik zit is trouwens voor vier personen. De eerste paar dagen waren we inderdaad met z'n vieren, alleen gisteren en eergisteren was ik alleen. De rest was verder gereisd. Vanochtend kwamen er weer twee nieuwe mensen, maar ik heb ze nog niet gesproken. Ben vandaag nl. met een tour weggeweest. We vertrokken om 7:35u, tenminste dat was de bedoeling! De bus was iets van 20 minuten te laat. Ik ben met een busjes met dertien mensen door de regenwouden gereden richting Cape Tribulation. Onderweg heb ik nog een 'cruise' gemaakt op een rivier waar krokodillen schijnen te zitten. Nou, ik heb er maar een gezien. Het was 's ochtend heel slecht weer en het regende en dan schijnen de krokodillen niet zoveel zin te hebben om zich te laten zien. Daarna zijn we doorgereden en hebben we een wandeling gemaakt in een regenwoud (Daintree). En dit woud deed z'n naam eer aan, want het regende. Uiteindelijk kwamen we 's middags bij Cape Tribulation aan. Dit is een plek waar het regenwoud tot in de zee komt. Er zijn in de wereld maar twee van deze plekken. Hier dus, met een stuk van 48 kilometer, en in Braziliכ met een stuk van 18 meter. Was heel erg mooi! Hier hebben we ook gelunched. Toen we terug reden naar Cairns was ik een heel spannend boek aan het lezen en ineens vond ik dat het zo ongelovelijk stonk! Dus ik kijk naar buiten, rijden we langs een enorme bos brand! Deze branden steken ze opzettelijk aan. Dit doen ze om het vuur onder controle te kunnen houden. Australiכ heeft enorm veel eucalyptus bomen en in deze bomen zit een stof die heel gemakkelijk in de fik kan vliegen. Op deze manier 'planten' ze zich voort. Er komen nl. tijdens zo'n brand zaden vrij die dan weer gaan groeien. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg, maar zoiets was het.

Gisteren heb ik gedoken! Heel, heel gaaf! Ik heb het al twee keer eerder gedaan, maar het was nog nooit zo mooi als nu. 's Ochtend vroeg ben ik met de Osprey V vertrokken, een grote snelle motorboot. Het was alleen niet zo goed weer op zee. Er stond heel veel wind. Dus we hadden enorme hoge golven en het schip ging dus alle kanten op. Het schip bestond uit twee dekken en op het boven dek zag je een aantal mensen helemaal 'groen' boven hun kotszakjes hangen, maar gelukkig had mijn maag nergens last van. We zijn bij twee reefs gestopt. Bij het eerste rif heb ik een duik van ongeveer 20 minuten gedaan. Was het gaaf! Ik had alleen met het naar beneden gaan een enorme druk op m'n oren staan. En dacht in eerste instantie van laat ik maar naar boven gaan, want dit gaat volgens mij niet helemaal goed. Ik ben nl. een hele tijd verkouden geweest en nog steeds een beetje en ik dacht misschien komt het daar wel van. Maar toch maar naar beneden en nadat ik nog eens goed blies klapten ze open en had ik er gelukkig geen last meer van. De eerste duik ben ik iets verder dan 11 meter gedoken (dus weer een nieuw record, m'n oude was 7 meter). Het tweede rif was veel en veel mooier. Ik heb heel veel mooie vissen gezien. Ik heb NEMO niet gezien, wel familie leden van hem. Zij hadden alleen maar een witte streep op hun rug. Ook heb ik, ja ik weet z'n naam niet meer, maar die zwart/wit/gele baas in het aquarium van de tandarts (ik heb het over de film Finding Nemo voor degenen die denken van waar heeft ze het over) gezien. Echt zooooooo gaaf! Wat een mooie vis is dat zeg. Ook heb ik Wally nog geaait. Dit is een hele lieve vis van ong. 2 meter groot, in de kleuren groen, paars, roze. Hier hebben ze een foto van gemaakt en deze had ik op cd besteld, maar wat blijkt natuurlijk weer. Kijk ik op deze cd geen foto. Dus, ik hoop dat ik het nog voor elkaar krijg om deze alsnog te krijgen.

Wat heb ik de afgelopen dagen in Cairns gedaan. Nou, eigenlijk bijna niks. 's Ochtend laat opstaan. Naar het centrum beetje winkels kijken. Internetten. Oh ja, ben twee keer naar de film geweest (ja, sorry ik ben nu eenmaal een enorme filmfreak). Ik heb de films The Punisher en Troy gezien. Vooral Troy, iedereen, hier moet je naar toe gaan. Echt heel erg gaaf! Ik hou wel van geschiedenis films. Binnenkort 7 july komt King Arther uit. Ik zit dan midden in de Outback, maar als ik weer in de bewoonde wereld ben ga ik hier ook zeker heen.

Nu even een update wat ik nog ga doen. Morgen weet ik nog niet helemaal zeker. Ik hoorde dat er een russisch staatscircus in de stad is, dus misschien ga ik die wel even checken. Woensdagnacht Nederland - Portugal kijken. En donderdagmiddag 13:00u vlieg ik met Qantas naar Darwin.

Mocht ik dan weer wat nieuws hebben, laat ik het jullie wel weer weten.

Kus kus, Karin

Ps. Ik heb weer een memoriecard vol staan met foto's dus al ik morgen nog een kans zie zet ik die ook nog even op de site.

Liefs, Karin

Ik bedenk me net dat ik nog iets vergeet te vertellen. Op de terugrit vanavond. Zagen we twee eilanden in zee liggen. Het ene eiland ik weet de naam niet meer, maar het had twee bergjes op het. Op dit eiland bevind zich een zeer luxe resort. Wil je in dit resort 24uur verblijven dan kost je dat het luttele bedrag van 40.000 dollar. Je kan hier in je eentje naar toe komen of met een hele groep vrienden ofzo, maar niemand anders kan er dan komen. Keanu Reeves verbleef hier een paar jaar geleden tijdens het maken van de Matrix. Hij vertelde de eigenaar dat hij alleen wilde blijven als er een sportzaal kwam. OK, de eigenaar liet dit bouwen voor ong. 70.000 dollar en Keanu heeft hier twee keer gebruik van gemaakt. Hij is er totaal drie weken gebleven en had 30 vrienden uitgenodigd om hier met hem te blijven. De prijs blijft dan 40.000 dollar per nacht (er kunnen maximaal 40 personen verblijven en je moet dan maar zien hoeveel je er uitnodigd), maar keer 3 weken!?!

Een heel klein eilandje hiernaast. Heeft op de top maar een huis met waarschijnlijk een schitterend uitzicht. De trotse eigenaar van dit 'huisje' is Elton John. Hij heeft hier ook een geluidsstudio en kan hier z'n muziek dus opnemen.