No. 004 – 22-05-2004 – Sydney – Harbour Cruise

Geschreven: 22-05-2004  [ 20.47u ]

Sydney Harbour Cruise...

G’day Mates,

Hier weer een berichtje van mij uit Down Under. Op het moment ben ik nog steeds in Sydney. Vandaag hebben we een hele leuke tour gehad. We zijn met een rondvaart boot van Captain Cook door de Harbour van Sydney gevaren. We begonnen met een enorme lange wandeling in een haast rennend tempo richting de haven waarvandaan de boot vertrok. Voordat we met deze boot weggingen bezochten we eerst nog Opera House. Het is echt enorm gaaf als je daar ineens staat. Nog natuurlijk een heleboel foto’s geschoten te hebben vertrokken we met de boot richting Watson Bay. Wat is Australie toch mooi!!! Bij Watson Bay hebben we eerst een wandeling gemaakt door een mooi park en daarna hebben we lekker even gezwommen en aan het strand gelegen. Kun je het je voorstellen dat je in de winter aan het strand ligt! Ik moet zeggen dat we heel erg mazzel hebben met het weer. Normaal gesproken is het een stuk minder warm rond deze tijd. Ook heeft het al een hele tijd niet meer geregend, wat de Australiers wel enorme zorgen baart. Er is namelijk weer kans op enorme bosbranden. Na het strand vertrokken we weer met de boot richting Toronga Zoo. Dit is een dierentuin in Sydney gelegen aan het water en om binnen te komen neemt je de skilift. Hier gingen we alleen niet naar binnen, omdat we niet zoveel tijd hadden. Ik ben zeker van plan om hier nog naar toe te gaan, waarschijnlijk als ik naar huis vlieg. Als laatste werden we afgezet bij de Sea Aquarium. Hier zijn binnen geweest. Echt heel erg leuk. Ik heb Nemo en Dory nog gezien… Morgen is het plan dat we naar de Blue Mountains gaan. Dit is een berggebied net buiten Sydney. Dit gebied heeft de naam Blue Mountains gekregen, omdat er een blauwe gloed boven hangt. Het word morgen vroeg op, volgens mij om 8:00 uur met de bus weg. Dit is gelijk ook de laatste dag dat alles voor ons geregeld was. Vanaf dan kunnen we zelf aan de slag. Zoals de plannen er nu voor staan. Boek ik nog een nacht in het hostel waar ik nu zit ( ik ben namelijk vanochtend verhuisd ) en ga daarna met een aantal van de groep een tour doen richting Byron Bay. In deze tour gaan we o.a.: naar een koala hospital, golf surfen, naar regenwoud, zee kayakken, enz. Jullie horen de verhalen nog wel.